O boksie
W skład pakietu wchodzą:
- fizyczny box celów edukacyjnych zawierający:
- konspekt z propozycjami ćwiczeń, które można przeprowadzić podczas zajęć;
- plakat – drzewko decyzyjne – do wyboru kierunków studiów dopasowanych do poszczególnych typów osobowości i zainteresowań;
- 6 kart typów predyspozycji zawodowych – interpretacja wyników testu predyspozycji osobowościowych (test dostępny online);
- 40 różnych kart celów edukacyjnych – do samodzielnego wypełnienia przez uczniów;
- materiały informacyjne o możliwościach studiowania na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu – dostępne kierunki studiów i wymogi rekrutacyjne dotyczące zdawanych przedmiotów maturalnych;
- materiały uzupełniające zebrane na tej stronie internetowej:
- test predyspozycji osobowościowo-zawodowych w dwóch wersjach:
- do wykonania przez uczniów przed lekcją i przeanalizowania wyników w trakcie zajęć;
- do samodzielnego wykonania przez uczniów po lekcji, jako jej uzupełnienie, po wykonaniu testu uczeń otrzymuje propozycje kierunków studiów dopasowanych do swoich predyspozycji;
- drzewko decyzyjne w wersji elektronicznej z możliwością pobrania lub otworzenia podczas lekcji (np. jeśli jest możliwość przeprowadzenia zajęć w sali komputerowej);
- dane o kierunkach studiów dostępnych na UMK;
- dane o progach punktowych wymaganych na poszczególnych kierunkach studiów w poprzednich latach;
- informatory maturzysty o kierunkach studiów na UMK i wymaganych przedmiotach maturalnych / egzaminach wstępnych.
fot. Anna Bielawiec-Osińska
Jak korzystać z boxu?
Przygotowaliśmy konspekt z trzema proponowanymi wariantami przeprowadzenia lekcji, w zależności od głównego celu wychowawczego, który chce się osiągnąć. Zachęcamy do wykorzystania boxu według własnych potrzeb i podzielenia się z nami nowymi pomysłami jego zastosowania (opinia).
Sugerujemy przeprowadzenie zajęć we wrześniu, zanim uczniowie wybiorą przedmioty zdawane na maturze.
Zachęcamy również do przygotowania w klasie przestrzeni – tablicy celów edukacyjnych – w której będzie można eksponować przyświecające uczniom cele i odwoływać się do nich w trakcie roku szkolnego (i chwil zwątpienia 😉).
fot. Anna Bielawiec-Osińska